squawkvrf.com

Terwijl k dit blogje zo zachtjes mogelijk typ, probeer ik mee te luisteren met het radioverkeer op Falcon Field, vliegveld in Arizona US. Ingmar heeft vandaag zijn check, dus ik wilde heel graag mee luisteren. Helaas viel mijn yogales tijdens zijn vertrek, maar ik wilde daardoor per se zn landing horen.
Helaas had ik zn callsign van het vliegtuig alleen via msn van m gekregen, en staat mijn berichtgeschiedenis uit, dus wist ik het niet meer.
Toch heb ik t aangezet, via squawkvfr.com en ineens hoorde ik mijn schatjes stem!!!!
Wat het callsign precies is weet ik niet precies, maar iig iets wat lijkt op Archer ..4133K. (volgens mij moet er een N op de .. maar dat weet ik niet zeker, want ze slikken vaak de helft van de callsign zoiezo in, dan hoor je alleen maar 33K (Kilo))
Dus ik hoorde dat ie een landingsbaan verzocht, en hij kreeg 22L toegewezen gekregen (als ik het allemaal goed heb hoor, als het fout is wat ik hier brabbel, zal Ingmar het wel ff in de reacties recht zetten ;))

22L is de aanvliegrichting vanaf de rechterbovenhoek. De aanvlieg iets meer naar links heet 22R en de andere kant heten 4R en 4L. Heel logisch allemaal ;)
Maar goed, nog geen minuut nadat Ingmar zn landingsbaan toegewezen had gekregen, gebeurde er geloof ik op die baan iets. De mannen van de toren praatten ineens heel snel en het klonk alsof ze dachten 'O god, niet weer een!'
Dus ik was verward en Ingmar ff kwijt, maar hij kwam daarna weer voorbij, want moest geloof ik nog maar ff een rondje vliegen.
Ooooooof hij is stiek..... neej niet stiekem al geland, ik hoor m nu weer! hij moet nu 4R nemen van de toren.
Ondertussen hoorde ik geloof ik daarnet communicatie tussen de toren en een klasgenootje van Ingmar, een van de meiden, dus die zijn natuurlijk zoiezo al wat makkelijker te spotten, haha.
Ohw, ik hoor nu dat Ingmar nog helemaal niet gaat landen, hij gaat nog ff een paar touch and go's maken. Dus dat ie in principe gaat landen, maar in plaats van als je wielen op de grond zijn op de rem gaan staan, gooit ie t gas weer vol open. (ff heel kort door de bocht gezegd;))
Duimen jullie allemaal nog ff mee voor m?

0 reacties:

Een reactie posten

Volgers